woensdag 7 september 2011

Pukkelpop

Beste bloggers,

Deze blog moet "actueel" zijn. Dan kan het ook niet anders dat ook ik even stilsta bij het drama op Pukkelpop. Kunnen wij lezers ons voorstellen dat wij één van die leerkrachten zijn die op 1 september een leerling minder heeft?

Hoe gaan zij ermee om, gaan ze er nog mee om? Wat met de medeleerlingen die ook op Pukkelpop waren, willen zij over hun verdriet praten of ervaren ze het als "laat ons toch gerust, blijf er niet steeds weer over beginnen.

Als ik de leerkracht zou zijn, zou ik het er kort nog eens over hebben, uitnodigend. Gewoon even zeggen dat je er bent met een luisterend oor indien ze dit zelf willen. Aan de leerlingen om er iets mee te doen. Waarschijnlijk zou ik dit alleen doen als ik klastitularis van die groep was. In het secundair onderwijs ligt te verhouding leerling/leerkracht toch wat anders als in het kleuteronderwijs. Die leerlingen benader je als volwassene.

In klasse voor leerkrachten vond ik nog een artikel: zwijg Pukkelpop niet dood. Lees vooral de reacties eens. Het toont nogmaals aan hoe elke individu anders reageert. En ergens hebben ze allemaal gelijk!

http://www.klasse.be/leraren/19664 (tips voor de leerkracht)

Sandra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten